|
Czasopisma pomagają rozwijać moje zainteresowania
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2914 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Zajęcia wychowawcze proponowane uczniom w czasie rekolekcji przebiegały pod hasłem: „Aby mądrze korzystać z mediów” i miały na celu zainteresować ich słowem pisanym i mówionym, jako alternatywa dzisiejszej fascynacji dzieci i młodzieży mass mediami, zwłaszcza telewizją, komputerami, filmami wideo, a to powoduje zanik kultury słowa na rzecz kultury obrazu.
Scenariusz lekcji wychowawczej dla klasy III
Autor scenariusza: Ewa Garasz
Temat: Czasopisma pomagają rozwijać moje zainteresowania.
Cel ogólny: zapoznanie uczniów z czasopismami religijnymi dla dzieci.
Cele szczegółowe:
- prezentacja czasopism przeznaczonych dla dzieci,
- analiza zawartości treściowej tych czasopism i ich szaty graficznej,
- zapoznanie dzieci z procesem powstania czasopisma.
Cele operacyjne:
- uczeń zna prezentowane czasopisma,
- uczeń wybiera czasopisma wg swoich potrzeb i zainteresowań,
- uczeń potrafi wyszukać interesujące go informacje,
- uczeń wie, że należy krytycznie patrzeć na przekazywane przez media informacje.
Metody pracy:
- metody aktywizujące - "słoneczko",
- kreator
- rozmowa,
- formy plastyczne.
Formy pracy:
- praca zbiorowa,
- praca w grupach,
- praca indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- prasa codzienna, czasopisma,
- plakaty dyskusyjne, wizytówki z logo prasy,
- puzzle z logo czasopism
- kartki A-4, kolorowe karteczki, szary papier,
- klej, przybory do pisania i rysowania.
Przebieg zajęć: Nauczyciel wprowadza dzieci poprzez krótką rozmowę na temat ilości wydarzeń w otaczającym nas świecie, czy komunikatów, które docierają do ludzi. Znaczenie, jakie mają dla współczesnego człowieka.
- Pracujemy metodą "Słoneczko" -
Zastanowimy się teraz skąd czerpiemy te wszystkie informacje. Nauczyciel prosi o zapisanie /na kolorowej kartce/ jednego źródła informacji, z którego najczęściej korzystają, a następnie przyklejenie jej na arkuszu szarego papieru.
- Nauczyciel podsumowuje pracę dzieci podkreślając znaczenie prasy. Zauważa również wielość tytułów i częstotliwość, z jaką ukazują się na rynku.
- Nauczyciel dzieli uczniów na grupy i zachęca do zapoznania się z czasopismami, a następnie naklejenie ich tytułów na plakacie we właściwym miejscu.
PODZIAŁ CZASOPISM
Ze względu na częstotliwość ukazywania się:
- dziennik
- tygodnik
- dwutygodnik
- miesięcznik
- dwumiesięcznik
- kwartalnik
- półrocznik
- rocznik
Tytuły czasopism ( w tym miejscuuczniowie naklejają wizytówki z logo prasy)
Ze względu na odbiorcę ( w tym miejscu uczniowie wpisują dla kogo są te czasopisma przeznaczone:
- dzieci
- młodzieży
- dorosłych)
Nauczyciel podsumowuje pracę grup.
- Prowadzący zwraca uwagę na tytuły czasopism przeznaczonych dla dzieci. Prowadzi rozmowę na temat ich zawartości. Zwraca uwagę na spis treści i wspólnie analizują wybrane czasopismo.
- Na koniec proponuje zabawę w redaktorów. Każde dziecko wylosuje kopertę z elementami logo czasopisma. Następnie ułoży je, naklei na kartkę z bloku i zaprojektuje okładkę. Tematem tego numeru będą nasze szkolne rekolekcje.
Z prac wykonanych przez dzieci /podpisanych/ robimy wystawę. Autor scenariusza: Ewa Garasz nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 26
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|